Tijdens de voorjaarsvakantie was ik met het gezin op Ameland. Fotografie was uiteraard niet het doel maar ik had toch de hoop op een bepaald beeld bij zonsopkopmst op het wad. Bekijk hier mijn avontuur van vele ochtenden en zoektocht naar dat ene beeld…
Sunrise @
Andere blogs

Photoshoppen
in het veld
Wat een gedoe, dat nabewerken. Dingetjes weghalen, betere compositie. Waarom doen we dat niet gewoon allemaal in het veld? Alles voor het mooiste plaatje?

Veulens en vosjes, Oostvaardersplassen
Zonsopkomst is vroeg in juni, erg vroeg, 5:15uur om precies te zijn. Dat betekent om 4:45 verzamelen bij het bezoekerscentrum en dus om 3:30 de wekker. Wanneer er een 3 in de wekker staat vind zelfs ik als natuurfotograaf het toch wel erg vroeg. Maar je weet wat je beloning kan gaan zijn en die…

Johan becomes
‘Master Photographer’…
We all go Amercian… knallende kleuren, alles in HDR en alles bij het mooiste licht. Zo wordt je Master Photographer, althans… zo begon de grap tijdens de Lofotenreis.

Zo lang er structuur is…. is er hoop!
Was ik altijd van (zon)licht en spectaculaire kleuren, tijdens afgelopen finland herfstreis hebben we geen zon gezien. Wat nu? Genieten van het grauw en grijs!
Geef een reactie